Friday, January 19, 2007

fredagkväll i rotfrukters sällskap

en ensam fredagkväll kan man hitta på nya maträtter.

palsternacka
morot
potatis
olivolja
flingsalt
dill

rotfrukterna & potatisen, (i lagom lika stora ganska små bitar) och rikligt med olja tillagas i ugn, 225 grader. Saltas och kryddas med dill och svartpeppar. om man är osäker på tiden så gäller det att provsmaka, provsmaka och provsmaka igen.

tillbehör kan säkert vara en bit lax, en köttbit av något slag. jag väljer bacon, fetaost och coktail tomater. inte helt säker på att det är det ultimata tillbehöret dock.

imorrn ska jag måla och gå till myrorna för att dämpa mitt, vad som verkar vara, latenta tillstånd av köpbegär. ekonomin ser dock dyster ut och prognosen än sämre. jag stoppar huvudet halvt i sanden och nöjer mig med second hand. köpte en klänning igår, en mörkblå handväska i skinn och en handväska till. sopstationen rules. fyrtio kronor.

No comments: