Sunday, February 18, 2007

feber-soppa

mannen grävde sin egen grop när han kom med tjugo peter beier-praliner och en ros på valentines dag. det skulle ha varit omvänt. jag blir inte smalare. nåväl, jag kom i mammas lee-jeans från 70-talet härom dan. det får duga.

sen har jag feber. gör en linsgryta med vitlök, paprika och chili för att mota olle i grind eller på vägen åtminstone. lägger mig i soffan och sjukskriver mig från jobbet. funderar på streetstyle undret, facehunter-killen, försöker komma på nåt kreativt till festivalen. kan lika gärna jobba hemifrån. bryta mönster-bli mer kreativ.

måste börja marknadsför min blogg nu. jo.

feber-soppan:

fräs 1 lök i 1 msk paprika, tillsätt 4.5 dl vatten, en halv buljongtärning, ett lagerblad och 0.75 dl linser. Koka tills linserna e mjuka. Tillsätt en halv burk krossade tomater, en klyfta vitlök, lite chili. Ät med creme fraiche och bröd till.

1 comment:

Anonymous said...

Det är ju undebart att just Du skulle titta in på min lilla blogg och kommentera. Det gjorde att jag blev tvungen att kolla vad det var för en creative slacker som varit å gluttat. Och vad upptäcker man - jo, en blogg i världsklass. Tack för d. Du är nu mer länkad som en av favoriterna på min blogg.

å kram